Powered By Blogger

Κυριακή 7 Ιουλίου 2019

eTwinning " Όλοι Διαφορετικοί!"

"Όλοι Διαφορετικοί!"
eTwinning Ιανουάριος - Μάιος 2019


Σχετικά με το έργο
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επικεντρώνεται στην  αναγνώριση και αποδοχή  της διαφορετικότητας , με αφορμή κείμενα παιδικής λογοτεχνίας. Οι  μαθητές του νηπιαγωγείου μέσα από ανάλογη βιβλιογραφία  θα προσεγγίσουν το «διαφορετικό», ενώ παράλληλα θα υπάρχει επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση με άλλα σχολεία της Ελλάδας και ενδεχομένως και του εξωτερικού, τα οποία θα διαπραγματεύονται την ίδια θεματική. Το πρόγραμμα εστιάζει στο ανθρωπογενές περιβάλλον και την αλληλεπίδραση  . Έχοντας συνείδηση της πολυπλοκότητας  του κοινωνικού πλαισίου ,γίνεται μια προσέγγιση μέσα από παιδικά κείμενα που διαπραγματεύονται την διαφορετικότητα . Παράλληλα, επιδιώκεται τα παιδιά να εκφράζονται, να αλληλεπιδρούν, να επικοινωνούν, να μαθαίνουν και να συνεργάζονται,  χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ,  στο πλαίσιο των καθημερινών τους δραστηριοτήτων.
ΣΤΌΧΟΙ
Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδιώκεται οι μαθητές του νηπιαγωγείου
-να συνειδητοποιήσουν την μοναδικότητά τους
-να εντοπιζουν τις ομοιότητες και τις διαφορές με τους άλλους και να τις σέβονται
-να αποδέχονται την διαφορετικότητα και να αναπτύσουν ικανότητες συνεργασίας

-να εκφράζουν τα συναισθήματά τους μέσα από τη δημιουργία πρωτότυπων έργων

- να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και να κινητοποιήσουν τη φαντασία τους

-να αναπτύξουν κοινωνικές, επικοινωνιακές και συνεργατικές ικανότητες μέσα από την αξιοποίηση των ΤΠΕ 
ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΊΑΣ
 Το πρόγραμμα θα διαρκέσει από τον Δεκέμβριο του 2018, μέχρι και τον Μάιο του 2019. Τον 1ο μήνα θα πραγματοποιηθεί η γνωριμία των σχολείων εταίρων , απο τον 2ο έως και τον 5ο μήνα θα υλοποιηθούν οι δράσεις του προγράμματος και τον 6ο μήνα θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση και η διαχυσή του.

Η επικοινωνία  με τα μέλη θα γίνεται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα .

 Σε πρώτη φάση τα μέλη –εκπαιδευτικοί , θα  συνεργαστούν ώστε να καθορίσουν το εκπαιδευτικό υλικό που θα αποτελέσει το αντικείμενο του έργου , και θα ακολουθήσει η κατανομή των αρμοδιοτήτων – υποχρεώσεων .
 Η όλη δράση θα πραγματοποιηθεί βάση συγκεκριμένου  χρονοδιάγραμματος που θα αναρτηθεί στο ημερολόγιο δραστηριοτήτων.
Η εμπλοκή των παιδιών  θα  γίνει με βάση τον άξονα :παρουσίαση, δημιουργία ανταπόκριση.

Αρχικά τα παιδιά έρχονται σε επαφή με κείμενα παιδικής λογοτεχίας που αφορούν τη διαφορετικότητα,και  παρουσιάζουν  μεταξύ τους  βιβλία με την εν λόγω θεματική.

Στην συνέχεια δημιουργούν και δραστηριοποιούνται με αφορμή το εκάστοτε κείμενο.
Τέλος το στάδιο της ανταπόκρισης , αφορά το πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν την όλη διαδικασία και αυτό που βλέπουν στη δράση των άλλων
ΑΝΑΜΕΝΌΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΈΣΜΑΤΑ
Δημιουργία ηλεκτονικής θεματικής βιβλιοθήκης
τίτλος έργου

Όλοι  Διαφορετικοί !

Μερικές στιγμές από το πρόγραμμα 
Οι ζωγραφιές μας μετά την αφήγηση της κάθε ιστορίας






 Το πρόγραμμα παρουσίασε μεγάλο ενδιαφέρον για τα παιδιά και κατακτήθηκαν γνώσεις σχετικά με την διαφορετικότητα μέσα από αντικείμενο του ενδιαφεροντός τους , ενώ παράλληλα υπήρχε διάχυση σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος.
Η συνεργασία είχε και την παραγωγή μιας συνεργατικής ιστορίας με τίτλο :
ΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ

Με το κλείσιμο τα νήπια έλαβαν και ένα αναμνηστικό δίπλωμα.

Στο τέλος του προγράμματος έγινε παρουσίαση στους γονείς και ακολούθησε γραπτή αξιολόγηση από αυτούς  με ερωτηματολόγιο τα αποτελέσματα του οποίου απεικονίζονται στα παρακάτω γραφήματα 


Οι γονείς που συμμετείχαν στην αξιολόγηση ήταν 21.
ü 21 απάντησαν πως το πρόγραμμα ήταν ενδιαφέρον για το παιδί τους
ü 18 απάντησαν πως το παιδί μετέφερε τις δράσεις που γίνονταν στο σχολείο
ü 19 απάντησαν πως αναπτύχθηκαν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών
ü 17 απάντησαν ότι το παιδί τους απέκτησε μεγαλύτερη ευχέρεια στην χρήση της τεχνολογίας
     18 απάντησαν πως είχαν επαρκή ενημέρωση για το πρόγραμμα από την εκπαιδευτικό
·             17 απάντησαν πως η εμπλοκή γονέων ήταν ικανοποιητική
·            20 απάντησαν πως νιώθουν ικανοποίηση για την συμμετοχή του παιδιού τους
·            20 απάντησαν πως θα ήθελαν να συμμετάσχει ξανά το παιδί τους σε νέο έργο eTwinning

     Τα παιδιά επίσης συμμετείχαν στην αξιολόγηση του έργου με δύο μορφές : έντυπη και ηλεκτρονική 
     Η γραπτή αξιολόγηση έγινε με ζωγραφική προκειμένου να θυμηθούν τους ήρωες των ιστοριών 
και ηλεκτρονικά στο παρακάτω σύνδεσμο

και τα αποτελέσματα 
όπου φάνηκε πως τα παιδιά είχαν κατανοήσει την έννοια της διαφορετικότητας ,την αποδοχή της τον σεβασμό της μοναδικότητας του κάθε ατόμου και  κατέκτησαν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας και παράλληλα ανέπτυξαν μεγαλύτερη ευχέρεια στη χρήση της νέας τεχνολογίας.

Ακολούθησε αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην ηλεκτρονική φόρμα
ενώ τα αποτελέσματα της απεικονίζονται στο παρακάτω βίντεο 
Τέλος ο στόχος της ψηφιακής βιβλιοθήκης έγινε πραγματικότητα !
Στον υπολογιστή μας υπάρχει πλέον ένας φάκελος με τίτλο 
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
 με όλες τις ιστορίες σε ψηφιακή μορφή , ώστε να μπορούν τα παιδιά να ανατρέχουν σε αυτές και μέσα από έναν διαφορετικό τρόπο !!!












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου